miercuri, 13 mai 2015

Bellagio, orasul dintre lacuri


 

 


O urbe nobiliara cu multe locuinte mari, vechi, ce amintesc de palatele vremurile apuse. O panorama ce asterne la picioarele oricarui turist  un spectacol unic, un oras in care vei avea chef sa ratacesti fara oprire si fara sa obosesti.
 
 

 

M-am holbat la acest peisaj fara sa cred ca exista aievea, iar comuna Bellagio, amplasata langa lac si dealurile pline de verdeata este locul perfect pentru o vacanta linistita. Aer curat, gradini luxuriante, parcuri pline de flori, stradute mici cu magazine la usa carora stau gata sa te intampine italienii extrem de ospitalieri si guralivi in sensul bun.
 
 

 Unele dintre cele mai frumoase locatii de pe malul lacului Como sunt indiscutabil Villa Melzi d'Eril si Villa Serbelloni, deschise publicului doritor sa cunoasca frumusetea unui interior din Bellagio, pastrat din  vremuri apuse. Vila Serbelloni apartine fundatiei Rockefeller. Aici se intalnesc, se pare anual, cei mai bogati oameni ai lumii pentru a gusta din plin frumusetea unei regiuni paradisiace.
 
 

Vedetele si-au cumparat resedinte pe malul lacului Como, tocmai pentru ca o astfel de zona ti se incruseteaza in creier odata ce ai cunoscut-o, iar daca ai bani sa iti cumperi casa ideala de ce n-ai face acest lucru.. George Clooney este unul dintre americanii cu adresa si in Bellagio…
 
 



Seara, pe lacul Como am gasit o lumina lesioasa, calda, aer foarte curat si multe, multe rate care pluteau pe acele ape parca dintotdeauna. Am descoperit restaurante si cafenele simandicoase, cu mancaruri rafinate, vinuri foarte bune si multi romani pe post de chelneri. Asadar, a lua o comanda la un restaurant din Bellagio nu este o corvoada. Conationalii nostri ne fac comanda mai usoara J).
 
 

 




De pe maul lacului Como nu lipsesc pictorii tiranizati de talentul care nu le da pace. Nici ideile inocente ale visatorilor care au gasit aici locul de plimbare si relaxare ideal. Am vazut multi turisti englezi si rusi. Totul e poezie, cantec, frumusete! Totul in jur iti da o cumplita foame de viata, iti da liniste sufleteasca…Mi-a placut sa descopar ca aici se organizeaza foarte multe serate cu artisti italieni care vin sa incante publicul avid de show. La fel de multe sunt si festivalurile cu nume atractive ce atata turistul la distractie. Am nimerit la un festival al vinului…
 
 

 

Casele de pe dealuri sunt mari, impunatoare, apartin localnicilor bogati, cu averi mostenite dintr-un imperiu ce are istorie uriasa in spate. Am locuit la o vila cu un interior chic, foarte primitor si foarte modern. De la fereastra admiram lacul Como, cu tot cu ambarcatiunile ce se perindau intruna pe ape. Le vedeam ca pe niste barcute din hartie si ma amageam cu gandul ca poate candva voi avea si eu barcuta mea pe lacul Como…  Nu de hartie! Avem dreptul sa visam, nu?
 
 

Magazinele erau provocatoare, elegante, mici si pline cu de toate. Am gasit un magazin in care Pinocchio cel din lemn era laitmotiv. Actiona asupra mea ca un magnet, voiam sa cumpar toate acele pausi din lemn. Erau mari, mici, in miniatura, imense cat un pat, etc… Am luat unul. Anastasia il tine la loc de cinste printre jucarii…
 
 

Mi-au placut foarte mult boutique-urile cu alimente light. Branzeturi de nenumarate feluri, fructe, legume, multe dulciuri homemade, de la placinte cu cascaval sau spanac, pana la focaccia cu rozmarin. Bucatarie desavarsita, curatenie si ospitalitate. Am sa numesc toate astea civilizatie. Amintesc si de inghetata- e divina!
 
 
 
 
Tot in Bellagio am vazut cea mai ciudata pisica din lume. Avea ochi de smarald, era ireala! Ochi ca un caleidoscop!
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu