marți, 28 aprilie 2015

Isola Bella, un loc senzual


 


 

Cuvantul asta italienesc “bella: da imaginatiei trupul alb si fragil al unei femei mult prea frumose, pe care o intalnesti rar…

Cand am vizitat Sicilia stiam ca nu trebuie sa ratez Isola Bella situata nu departe de minunatul oras Taormina.  Am gasit acolo liniste, oameni multi dar deloc galagiosi, avizi de frumos si relaxare, constienti ca aici vor gasi exact ce trebuie pentru vacanta perfecta…
 
 
 
 

Am facut plaja, am admirat teatrul grecesc si l-am asistat pe partenerul meu la snorkeling… Asadar, cine are chef sa se bucure de acest sport pe insula Bella, poate face asta. Eu inca nu am curaj. Apa e limpede, iar senzatia nu poate fi decat minunata!
 



 

Oamenii pe insula Bella treceau pe langa mine ca in vis. Erau toti frumosi, parca mai frumosi, iar gandul ca te afli pe un taram care poarta un nume ca acesta iti da reminiscenta unui gust placut.

Am descoperit istorie, iar palatal, in forma de vapor, construit de Vitaliano Borromeo prin anul 1400, e o adevarata opera de arta pe care merita sa o vezi. E greu sa te smulgi dintr-o astfel de reverie pentru ca, sincera sa fiu, intotdeauna cand am intrat intr un palat, fie el Luvru din Paris, sau oricare altul, m-am simtit ca printesa din basme…
 
 

Locul pare si mai halucinant in momentul in care patrunzi printre stradutele pline de flori si prin gradinile amenajate parca special pentru contemplatie. Liniste si atat.
 
 

Am vazut pauni care se plimbau prin acele gradini fara teama, fara necesitatea de a fi inchisi in custi, asa cum ii gasim la noi prin parcurile bucurestene. Ah, ma cutremuram la gandul ca va trebui sa las insula Bella si sa ma intorc acasa.
 
 

Dar, mai aveam de vizitat o droaie de colturi. La un moment dat am intalnit un grup de cateva fete din Romania. Ne-am imprietenit si ne-am gandit sa ne epuizam ziua la plaja, apoi la o terasa unde sa gustam molcom din delicatesele italienesti.
 
 

Am mancat o prajitura care se numea Mattonela di Cioccolate Bianco e Fondante con Fichi. Atat de buna ca ma gandeam sa iau retata, poate i-ar fi iesit si mamei acasa… Aveam intentia ca intr-o buna zi sa imi surprind prietenii cu o astfelde prajitura. Dar asta nu se va intampla, nu am luat retata, poate data viitoare, in urmatoarea vacanta in Sicilia. Cat am stat pe insula Bella nu m-am desprins de Cannoli cu marzipan. Bun! Foarte bun! Nu costa decat 1,50 euro si era o poezie de prajitura. Petiseriile de pe aceasta insula sunt o delectare, evident pentru cei care doresc sa se infrupte din bunatatile acestei zone.
 
 

Am fost pe Insula Pescarilor sau Isola dei Pescatori, unde se afla cativa locuitori, de altfel singurii din zona acestor insule minunate.

Isola Bella e pasiune, e frumos, e tamaduire. Aici gasesti linistea vacantei tale J)

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu