luni, 24 martie 2014

Taormina, sau cum sa fii coplesit de frumos...




La Taormina parfumul  florilor e paradisiac. De fapt, insusi Goethe spunea despre acest orasel ca e“paradisul pe pamant”. O remarca indreptatita, mai ales ca odata ajuns acolo ai parte de frumuseti unice, unde ai vrea sa ramai pentru totdeauna, unde ai vrea ca timpul sa fie nemasurat.
Este acea statiune cu renume din Sicilia, asezata pe o stanca cu priveliste la mare, dar si spre vulcanul Etna, “prietenul” sicilienilor, ce se inalta la 3.329 metri deasupra pamantului. Oferta este o panorama spectaculoasa mai ales din orasul sicilian Catania.


Taormina se intinde pe muntele Tauro, iar ghidul nostru ne-a informat ca e admirata anual de mii de turisti, iar odata ajuns aici vei fi complet absorbit de frumuseti greu de aflat in alte locuri. Cei mai multi dintre vizitatori sunt bogati si adepti ai stilului de viata “dolce far niente”.



 Am simtit si eu asta, nu a trebuit sa mi-o spuna nimeni… Mi-a placut sa vad la un moment dat o femeie trecuta bine de 50 de ani, zvelta, cu miscari elegante ce tradau un trecut de fotomodel, care tinea la brat un barbat cu 10 ani mai tanar decat ea. Sau poate cu 15 ani mai tanar… Un barbat a carui lume erotica nu putea decat sa fie extrem de interesanta…


Am avut ocazia sa ma bucur la Taormina si de o nunta siciliana, cu o mireasa a carei optiune serioasa in alegerea rochiei a fost casa de moda Chanel si cu un mire caruia nu ii erau straine marcile masinilor de epoca luxoase. N-am sa mai povestesc si despre nuntasi… Simt si azi parfumul lasat in urma de alaiul ce inconjura proaspetii casatoriti…


Terasele din Taormina
Sunt oaze de liniste. Vei regasi fara sa te chinui prea mult atmosfera timpurilor trecute, iar o sedere la teresa unui restaurant din Taormina este, hai sa-i spunem-irezistibila! Asta pentru ca se afla intotdeuna in vecinatatea unei gradini pline cu flori si verdeata. Nu ai putea sa treci pur si simplu pe langa un astfel de loc fara sa te asezi si sa comanzi un Vermentino di Gallura Piero ( vin alb sicilian cu personalitate si parfum fin, rafinat), sau o prajitura siciliana cu branza ricotta. Dupa o asa experienta te vei simti total refacut. Nu ai nevoie de nimic mai mult :)



Ce am mai vizitat in Taormina
Mi-a placut sa am drept tovarasi de drum de la Acireale la Taormina Marea Mediterana, maslinii insirati cuminti de-a lungul coastei si mai ales insula Bella. Dar si mai mult mi-a placut sa descopar in statiune un teatru grec,  unde piesele sunt vizionate ca acum mai bine de doua mii de ani. Este cocotat desupra orasului, iar privelistea ce o poti admira asupra intregului golf este senzationala. Un loc ce iti da senzatia aceea ca ai putea sa imbratisezi lumea. 

handmade-uri siciliene

 Vara, in Taormina are loc festivalul "Taormina Art" , locul in care proiectiile cinematografice, teatrul, baletul si concertele fac deliciul turistilor veniti din toata lumea.
Nu am ratat nici plaja Taorminei sau plaja  Mazzaro. Am mers cu telefericul, numit de ei “funivia”, care coboara muntele cu o viteza de secol 21… Adica in mai putin de trei minute. Ce gasesti pe plaja? Pietre, dar si o apa limpede, curata, azurie, intr-un cuvant perfecta pentru o baie ce da sens unei veri neratate. Nu lipsesc nici lectiile de scuba diving, insa nu am avut destul curaj sa incerc si asta. Poate data viitoare…
 Dar mi-am dorit, ca oricare turista, sa ma bucur de shopping… Am incercat, spun, dar nu am reusit. Pe Corso Umberto magazinele afiseaza preturi ce-mi rascoleau neputinta de a ma apropia de vreun  produs. Scump, atat de scump ca m-am multumit doar cu privitul. Bun si asa… Mi-a ramas in minte un model de rochie, bun de transmis unei croietorese pricepute.  Asta e… Taormina isi pastreaza numele de statiune exclusivista, asadar totul este de-nteles.


Pentru ca din shopping nu a ramas nici macar speranta, am preferat sa ma bucur de peisaj si de cladirile acestei statiuni ce au insemnat ceva in istoria Siciliei. E de vizitat Palatul Corvaja- fost sediu al Parlamentului European, Catedrala Sf. Nicole, Castelul Medieval construit pe muntele Tauro si mai ales gradina luxurianta a insulei Bella, de pe lacul Maggiore. Iar daca ai bani viziteaza si restaurantele, evident cu tot cu terase. Mancarea e de-a dreptul dumnezeiasca! Pizza fara sos si paste cu mult sos. Dar gatite cu talent.
In rest ce sa mai spun? Drum batatorit spre Taormina! E fermecatoare!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu