miercuri, 19 martie 2014

Sicilia- as fi trait zadarnic daca nu as fi cunoscut-o




In Sicilia mi-a placut sa merg pe jos.
 Drumurile erau o incantare, iar tot ceea ce inseamna a vedea, a descoperi, a sti trebuia sa se infaptuiasca la pas. Pentru ca asa ii sta bine calatorului…




Dupa un zbor lin pana in Catania am poposit la Acireale, un orasel in care visele pun stapanire pe tine, iar tu, ca turist, vei descoperi frumuseti aparte.  Mi-au luat ochii frumoasele cladiri cu vechime, stradutele  mici si intortocheate, magazinele deloc mari dar impresionante  prin marfa handmade expusa cu mandrie de sicilienii ce faceau atata caz pentru ea! Numa- numa sa o cumpere turistul care initial doar o privea… 


Mi-au placut  barurile deschise inca din zori, unde sicilienii obisnuiesc sa savureze frenetic un mic dejun traditional din care nu lipseste granita si briosa proaspata.
Pietele expuneau ca la muzeu bucati mari de peste-ton, abia pescuit din mare, scoici pe care le si vedeam in farfurie alaturi de paste siciliene, dar si manunchiuri de fructe aromate care-ti penetrau fisurile creierului si-ti trezeau pofta nebuna, greu de infranat.
Timp de  noua zile, cat am stat in Sicilia, m-am trezit dimineata si am mers in piata, numai pentru a simti dimensiunea fireasca a negotului sicilian. Imi placea sa  dau maruntisul pe smochine uriase, pe cirese negre si mai ales pe scoici pentru ca tocmai imi insusisem o reteta de preparare a lor, de la un bucatar sicilian, pe care am sa-l numesc de treaba :).




Pentru ca am amintit de bucatarul de treaba, am sa spun despre sicilieni ca m-au fascinat. Sunt oameni care stiu sa te amageasca frumos. Amagire in sensul bun al cuvantului. De la amagire exterioara, pana la cea de suflet… Deloc zgarciti in complimente si experti in ospitalitate.
Restaurantele in care am poposit erau pline tot timpul. Ospatarii sicilieni imi pareau, asa, un soi de balerini. Se miscau rapid, dar in acelasi timp gratios printre mese si clienti laolalta… Neobositi, vitali, exact ca cei pe care ii vazusem eu in filme. Vitali pentru meseni nerabdadori. Pizza, paste, vin rosu, caponata siciliana cu vinete, capere si rosii, salata de portocale cu hering sarat si afumat, Zibibbo, Moscato sau Carricante- vinuri populare din Sicilia, cu arome greu de uitat…



Am cunoscut cantecele oamenilor simpli sicilieni, am cunoscut familii care m-au invitat in casele lor inalte, cu marmura in loc de podea din lemn, am cunoscut basmele lor si istoria scrisa pe peretii nenumaratelor catedrale ce se inaltau in satele din imprejurimi.
Am cunoscut Sicilia cu arome, peisaje si flori agatate de gardurile caselor, asa cum nu am mai vazut nicaieri… Un loc in care daca nu ai mers macar o singura data, ai trait degeaba!
Nu rata orasul Taormina, Cefalu si Palermo. Insula Bella, excursiile in Arhipelagul insulelor Eoliene, insulele Lipari si Vulcano, precum si drumetiile pe muntele Etna.




Maine va voi povesti pe indelete despre Taormina. Orasul celor bogati



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu