miercuri, 6 august 2014

Portofino, orasul perfect pentru ideile inocente ale unei visatoare



In vacanta asta am revenit la viata! Poate si pentru ca am facut multa miscare si am folosit trucul acela numit “mers pe jos”, cu rucsasul in spate, pentru a ma tonifia si pentru a visa intr-o realitate ce a fost numai a mea pentru o vreme mult prea scurta… Destinatiile Camogli si Portofino m-au cucerit si mi-au asternut sub ochi taramuri pe care nu as fi crezut ca le voi cunoaste vreodata. Cat despre ecologia acestor tinuturi… despre pastrarea intacta a frumusetilor naturii numai cuvinte de lauda! Iubesc Italia cu tot cu respectul ce ea il poarta naturii, oamenilor, civilizatiei!



Un parc si un oras numite Portofino

Parcul- Rezervatie Naturala numit Portofino e de o frumusete rascolitoare. Turistul iubitor de verde si greu incercat de ororile unui urbanism poluat, va gasi aici peisaje cu adevarat demne de admirat. Aerul muntos amestecat cu aerul marii ofera laolalta placerea pura a unui sejur cu adevarat eco.
Am remarcat in Parcul Portofino Ilex Aquifolium, un arbust decorativ ce-ti lua ochii, iar printre altele am aflat ca e planta-vedeta a parcului ce ramane verde in orice anotimp. De asemenea, am fost impresionata de numeroase zone ale acestui parc ce gazduiesc diferite specii de pini a caror nume, ce-i drept deloc usor de retinut, mi le-am notat scolareste pe un carnetel- Pinus Pinea si Pinus Pinaster. Verzi, cu noduri lemnoase, infipti in curentul vietii, parca vesnici… Treceam si ma minunam de cararile ce duceau spre coasta marii Mediterane. Intacte, curate, pastrate cu respect de italieni iubitori de natura…




Ce ai de vazut in Portofino
Il gasesti in nord-vestul Italiei, pe tarmul Mediteranei, la poalele Apeninilor Ligurici si are doar 520 de locuitori. A fost candva un satuc de pescari, iar in anii ’60 s-a transformat in destinatia de vara a oamenilor bogati si celebri.
Evident, nu am ratat Centrul Vechi din Portofino, simbol al orasului ce atrage prin casele colorate si iahturile sale luxoase, in fata carora o fiinta ca mine pare cu adevarat neajutorata.
Am admirat biserica San Martin, iar apoi biserica si castelul Sf. Gheorghe. Nu trebuie ocolit nici castelul Brown, inconjurat de gradini ce faceau parca legatura intre doua lumi- cea in care traim noi si una la care avem acces doar asa, prin concedii ce par intotdeauna prea mici J

Oricum, nu te vei lovi de locatii stridente sau de locuri foarte aglomerate, ci doar de stradute curate, unde te vor astepta magazine ale designerilor cu renume.
Cel mai mult mi-a placut asezarea caselor, care  erau de poveste… Colorate si aliniate pe tarmul in cascade, toate casele sunt impanzite printre maslini si arbusti de leandru.
 Dar excursia ideala este, asa cum am mai spus, prin Parcul Natural Portofino. Orice turist, iubitor de natura se va bucura de privelisti minunate atat spre munte, cat si spre coasta maritima a marii Mediterane.
 Nu sunt iubitoare de scuba diving, dar cei care iubesc aceasta practica trebuie sa stie ca reciful este un paradis natural. Portofino ofera aceasta posibilitatea de a te scufunda, iar de admirat sunt stancile de sub apa, dar mai ales cele numite Posidania.  De asemenea, minunatul parc Potofino  este teritoriul coralilor rosii, iar asta face ca excursia oricarui turist ce poposeste aici sa fie cu adevarat interesanta.
Cum ajungi?
Exista mai multe posibilitati de a ajunge la Portofino, dar cea mai cunoscuta este o ambarcatiune ce face legatura intre   porturi si golfulete care se gasesc aliniate ca intr-un taram de basm, de-a lungul coastei.
Se poate parcurge intreaga distanta intre Genoa si Portofino cu vaporasul ce face curse regulate in aceasta zona. O astfel de excursie durează o oră şi 45 de minute si costa in jur de 15 euro pentru o persoana.
Portofino e cochet, iar luxul de aici ofera mult rafinament. Casele elegante stau insirate de-a lungul golfului, incarcat cu barci si iahturi ce-si asteapta mereu turistii.
Hotelurile din Portofino, cele mai multe de patru sau cinci stele, sunt dotate cu SPA-uri luxoase, pregatite cu pachete de tratamente pentru orice gen de relaxare. Nu rata barurile si restaurantele, au meniuri apetisante! Iti dam si un pont: cele mai cautate sunt La Terrazza, din hotelul Splendido, si barul de noapte Cavo di Nordest.






 Ce ar mai fi de spus despre eco- Portofino?


Un singur lucru- este locul pe care il poti fotografia din mii de unghiuri, il poti filma cu cea mai performanta camera… Daca nu il vezi cu ochii tai nu ai cum sa te bucuri vreodata de frumusetile ce le ofera. Am inteles, odata ajunsa aici, ca italienii au de ce sa-si iubeasca tara! Acest lucru il fac cu mandrie. Marea este impecabila, florile de leandru la orice colt, iar barcile pescaresti pastrate cu sfintenie de italieni iscusiti intr-ale pescuitului. Case pe care eu le-as numi marturii ale unui fost imperiu cu adevarat bogat. Juvaeruri veritabile ale italienilor mandri de tara lor! Un peisaj unde anticul se dezvaluie si fagaduieste turistului frumuseti rare!
Urmeaza si ceva despre Camogli. Dar cand voi mai avea vreme…



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu